Kontrola zarządcza

    Kontrola zarządcza

    Kontrola zarządcza

    Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Lublinie jest zobowiązany do zapewnienia adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej w kierowanej jednostce. Zgodnie z art. 68 ustawy o finansach publicznych (j.t.Dz. U. z 2017 r. poz. 2077 z późn. zm.) kontrolę zarządczą w jednostkach sektora finansów publicznych stanowi ogół działań podejmowanych dla zapewnienia realizacji celów i zadań w sposób zgodny z prawem, efektywny, oszczędny i terminowy. Celem kontroli zarządczej jest zapewnienie w szczególności:

    •     zgodności działalności z przepisami prawa oraz procedurami wewnętrznymi;
    •     skuteczności i efektywności działania;
    •     wiarygodności sprawozdań;
    •     ochrony zasobów;
    •     przestrzegania i promowania zasad etycznego postępowania;
    •     efektywności i skuteczności przepływu informacji;
    •     zarządzania ryzykiem.

    Pliki do pobrania