«Powrót

Wojewódzkie podsumowanie XVII edycji konkursu „Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy"

Wojewódzkie podsumowanie XVII edycji konkursu „Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy"

Wojewódzkie podsumowanie XVII edycji konkursu „Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy"

Kilkanaście osób - dyrektor IAS w Lublinie oraz naczelnicy urzędów skarbowych, pozują do grupowego zdjęcia w sali konferencyjnej na tle ścianki KAS.
20 sierpnia 2019 roku odbyło się wojewódzkie podsumowanie XVII edycji konkursu  „Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy". Celem konkursu, organizowanego przez Business Centre Club we współpracy z Ministerstwem Finansów, jest promowanie wysokich standardów obsługi klienta oraz tworzenie między administracją skarbową, a przedsiębiorcą relacji charakteryzujących się wzajemną życzliwością i  profesjonalizmem.

Już po raz siedemnasty urzędy skarbowe poddały się ocenie przedsiębiorców. Centralne uroczystości odbyły się 25 czerwca br. w siedzibie Business Centre Club w Warszawie. W tegorocznej edycji laur przyjazności otrzymało 65 urzędów skarbowych w tym 5 z naszego województwa. Przedsiębiorcy oceniali jakość obsługi podatnika przez urząd, łatwość komunikacji i kompetencje pracowników.

Wyróżnione urzędy:

  • Pierwszy Urząd Skarbowy w Lublinie;
  • Urząd Skarbowy w Janowie Lubelskim;
  • Urząd Skarbowy w Krasnymstawie;
  • Urząd Skarbowy w Łukowie;
  • Urząd Skarbowy w Radzyniu Podlaskim

Certyfikat „Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy" przyznawany jest na rok. Tradycyjnie wśród laureatów znalazł się Urząd Skarbowy w Łukowie, który otrzymuje to wyróżnienie od pierwszej edycji.

Wojewódzkie podsumowanie konkursu  odbyło się w siedzibie Izby Administracji Skarbowej w Lublinie, udział w nim wzięli naczelnicy urzędów skarbowych województwa lubelskiego oraz przedstawiciele przedsiębiorców i pracodawców z Lubelszczyzny.

Gospodarzami uroczystości byli Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Lublinie – dr hab. Leszek Bielecki oraz Kanclerz Lubelskiej Loży BCC Wiceprezes BCC – Mirosława Gałan. Gości powitał Pan Dyrektor, który zaznaczył wagę konkursu. W tym miejscu należy zaznaczyć, że celem konkursu, tak jak w poprzednich edycjach, było promowanie wysokich standardów obsługi klienta oraz tworzenie między administracją skarbową, a przedsiębiorcą  relacji charakteryzujących się wzajemną życzliwością i profesjonalizmem.

Pan Andrzej Kurowski - członek lubelskiej Loży, wiceprezes zarządu w PPMB NIEMCE S.A. podsumował wyniki konkursu, zwracając uwagę na coraz lepszy odbiór urzędów skarbowych przez przedsiębiorców. Szczegółowe wyniki konkursu omówiła pani Bożena Nowicka z firmy „DORADCA", która zaznaczyła, że w tym roku zmodyfikowano sposób oceny, np. zastosowano punkty ujemne.

Ocenie przedsiębiorców podlegały: jakość obsługi podatnika przez urząd, łatwość komunikacji z urzędem oraz kompetencje pracowników. W tym roku przedsiębiorcy pytani byli również o ich spostrzeżenia dotyczące reformy Krajowej Administracji Skarbowej. Umożliwiono im również przedstawienie dodatkowych uwag. W uwagach znalazły się propozycje dotyczące zmian godziny pracy urzędów, punktów kasowych oraz miejsc parkingowych. Uwagi te będą podlegały dalszej analizie.

W woj. lubelskim ocenie poddało się 13 urzędów skarbowych podlegających loży lubelskiej oraz 2 urzędy podlegające loży siedleckiej. Najwięcej ankiet na jednego pracownika złożono w US w Krasnymstawie, bo aż 10, natomiast 4 ankiety na pracownika przypadło w US w Łęcznej, po 3 w US we Włodawie i Pierwszym US w Lublinie. Najwięcej ankiet - 778 dotyczyło oceny Pierwszego US w Lublinie.

Pani Kanclerz Mira Galan zachęcała do udziału w przyszłorocznej edycji. Zaznaczyła również, że w omawianych wynikach brakuje danych w odniesieniu do dwóch urzędów, które zostały ocenione przez lożę siedlecką.