Jak załatwić sprawę w urzędzie

    Jak załatwić sprawę w urzędzie

    Jak załatwić sprawę w urzędzie

    Nowe zasady obsługi podatnika

    W związku z potrzebą zapewnienia podatnikom większego bezpieczeństwa oraz komfortu wprowadziliśmy nowe zasady obsługi w urzędach skarbowych.

    Na wizytę w Urzędzie Skarbowym możesz umówić się korzystając z jednego z dwóch możliwych sposobów:

    Urząd Skarbowy w Lubartowie przyjmuje umówionych klientów w:

    • poniedziałek od 7:30 do 18:00
    • wtorek - piątek od 7:30 do 14:30

    Sprawy można załatwić online bez wychodzenia z domu

    Sprawy podatkowe możesz załatwić na Portalu Podatkowym pod adresem www.podatki.gov.pl i serwisie www.biznes.gov.pl.

    Kontakt telefoniczny z urzędem

    Od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 – 14:30 z Urzędem Skarbowym można kontaktować się w wybranych sprawach za pomocą dedykowanych numerów telefonicznych. Zobacz spis numerów.

    Elektroniczna skrzynka podawcza

    Wszystkie sprawy przez 7 dni w tygodniu można rozpocząć poprzez złożenie wniosku do Urzędu wykorzystując Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (ESP).
    Aby można było złożyć wniosek poprzez ESP, wymagane jest posiadanie konta użytkownika na platformie ePUAP (konto jest bezpłatne).
    Adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej.

    Sprawy, które możesz załatwić w Urzędzie Skarbowym w Lubartowie przy ul. 3 Maja 16:

    1. Uzyskać informacje podatkowe oraz informacje o sposobie załatwiania spraw w urzędzie.
    2. Pobrać druki i formularze podatkowe.
    3. Złożyć zeznanie PIT i deklaracje podatkowe, w tym PCC-3 dotyczące np. umowy sprzedaży samochodu.
    4. Uzyskać zaświadczenie:
      - o dochodach, przychodach, należnym podatku,
      - o niezaleganiu w podatkach,
      - o miejscu zamieszkania dla celów podatkowych – certyfikat rezydencji podatkowej,
      - o prowadzeniu/nieprowadzeniu działalności gospodarczej,
      - o rejestracji jako podatnik VAT.
    5. Potwierdzić profil zaufany e-PUAP.
    6. Złożyć:
      - zgłoszenie VAT/VAT UE,
      - zgłoszenie identyfikacyjne lub aktualizacyjne ZAP-3, NIP-7, NIP-2,
      - oświadczenie o formie opodatkowania.
    7. Zgłosić lub odwołać pełnomocnika do składania deklaracji elektronicznych UPL-1/OPL-1.
    8. Złożyć zgłoszenie w sprawie kas rejestrujących.

    Sprawy, które możesz załatwić w Urzędzie Skarbowym w Lubartowie przy ul. Mickiewicza 6

    1. Pobrać druki i formularze podatkowe.
    2. Uzyskać informacje w zakresie podatku od spadków i darowizn.
    3. Złożyć zeznanie lub zgłoszenie w sprawie podatku od spadków i darowizn SD-3, SD-Z2.
    4. Uzyskać zaświadczenie w sprawie podatku od spadków i darowizn.
    5. Złożyć wniosek o weryfikację wartości nieruchomości.

    Skargi i wnioski:

    Skargi i wnioski można składać w następujący sposób:

    • pisemnie na adres: 3 Maja 16, 21-100 Lubartów;
    • w punkcie podawczym Urzędu Skarbowego w Lubartowie;
    • za pośrednictwem ePUAP;
    • za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sekretariat.us.lubartow@mf.gov.pl;
    • faksem na numer: 81 8541362;
    • osobiście w siedzibie Urzędu Skarbowego w Lubartowie, we wszystkie dni robocze od wtorku do piątku w godzinach 7.15–15.15 oraz w każdy poniedziałek w godzinach 7.15 - 17.00.

    Naczelnik Urzędu Skarbowego w Lubartowie przyjmuje w sprawie skarg i wniosków w poniedziałki w godzinach od 7:15 do 17:00 oraz od wtorku do piątku w godzinach od 7:15 do 15:15.

    Petycje, skargi i wnioski obywateli oraz organizacji społecznych dotyczące w szczególności:

    1. zaniedbania lub nienależytego wykonywania zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników,
    2. naruszenia praworządności lub interesów skarżących, a także
    3. przewlekłego lub biurokratycznego załatwiania spraw, zgłaszane są do:

    Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Lublinie
    ul. Szeligowskiego 24
    20-883 Lublin

    Skargi i wnioski dotyczące działania urzędów skarbowych województwa lubelskiego i Izby Administracji Skarbowej w Lublinie przyjmowane są w siedzibie Izby Administracji Skarbowej w Lublinie przy ul. Szeligowskiego 24 w każdy poniedziałek w godzinach 7.15 - 17.00 oraz we wtorki, środy, czwartki i piątki w godzinach od 7.15 - 15.15 w sekretariacie Izby Administracji Skarbowej w Lublinie.

    Krajowy Telefon Interwencyjny Krajowej Administracji Skarbowej (KTI KAS)

    Krajowy Telefon Interwencyjny KAS jest scentralizowanym kanałem komunikacji służącym przyjmowaniu od naszych podatników informacji na temat:

    • naruszeń przepisów prawa podatkowego,
    • naruszeń przepisów prawa celnego,
    • opinii dotyczących funkcjonowania Krajowej Administracji Skarbowej.

    Numer Krajowego Telefonu Interwencyjnego Krajowej Administracji Skarbowej oraz adres internetowy są jednolite na terenie całego kraju. 
    Całodobowy bezpłatny telefon interwencyjny: 800 060 000
    adres e-mail: powiadom_podatki@mf.gov.pl
    Zarówno telefon interwencyjny, jak i adres e-mail umożliwiają całkowicie anonimowe przekazanie informacji.

    bip

    Informacje o publikacji dokumentu

     
    Data utworzenia: 27.05.2015 Data publikacji: 27.05.2015 05:35 Data ostatniej modyfikacji: 18.01.2024 13:21
    Autor: Naczelnik Urzędu Skarbowego w Lubartowie Osoba publikująca: Marta Szpakowska Osoba modyfikująca: Monika Daniel
    Rejestr zmian