«Powrót

Wojewódzkie podsumowanie XVII edycji konkursu „Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy"

Wojewódzkie podsumowanie XVII edycji konkursu „Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy"

Wojewódzkie podsumowanie XVII edycji konkursu „Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy"

20 sierpnia 2019 roku odbyło się wojewódzkie podsumowanie XVII edycji konkursu  „Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy". Celem konkursu, organizowanego przez Business Centre Club we współpracy z Ministerstwem Finansów, jest promowanie wysokich standardów obsługi klienta oraz tworzenie między administracją skarbową, a przedsiębiorcą relacji charakteryzujących się wzajemną życzliwością i  profesjonalizmem.
 
Już po raz siedemnasty urzędy skarbowe poddały się ocenie przedsiębiorców. Centralne uroczystości odbyły się 25 czerwca br. w siedzibie Business Centre Club w Warszawie. W tegorocznej edycji laur przyjazności otrzymało 65 urzędów skarbowych w tym 5 z naszego województwa. Przedsiębiorcy oceniali jakość obsługi podatnika przez urząd, łatwość komunikacji i kompetencje pracowników.
 
Wyróżnione urzędy:
•         Pierwszy Urząd Skarbowy w Lublinie;
•         Urząd Skarbowy w Janowie Lubelskim;
•         Urząd Skarbowy w Krasnymstawie;
•          Urząd Skarbowy w Łukowie;
•         Urząd Skarbowy w Radzyniu Podlaskim
Certyfikat „Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy" przyznawany jest na rok. Tradycyjnie wśród laureatów znalazł się Urząd Skarbowy w Łukowie, który otrzymuje to wyróżnienie od pierwszej edycji.
 
Wojewódzkie podsumowanie konkursu  odbyło się w siedzibie Izby Administracji Skarbowej w Lublinie, udział w nim wzięli naczelnicy urzędów skarbowych województwa lubelskiego oraz przedstawiciele przedsiębiorców i pracodawców z Lubelszczyzny.
 
Gospodarzami uroczystości byli Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Lublinie – dr hab. Leszek Bielecki oraz Kanclerz Lubelskiej Loży BCC Wiceprezes BCC – Mirosława Gałan. Gości powitał Pan Dyrektor, który zaznaczył wagę konkursu. W tym miejscu należy zaznaczyć, że celem konkursu, tak jak w poprzednich edycjach, było promowanie wysokich standardów obsługi klienta oraz tworzenie między administracją skarbową, a przedsiębiorcą  relacji charakteryzujących się wzajemną życzliwością i profesjonalizmem.
 
Pan Andrzej Kurowski - członek lubelskiej Loży, wiceprezes zarządu w PPMB NIEMCE S.A. podsumował wyniki konkursu, zwracając uwagę na coraz lepszy odbiór urzędów skarbowych przez przedsiębiorców. Szczegółowe wyniki konkursu omówiła pani Bożena Nowicka z firmy „DORADCA", która zaznaczyła, że w tym roku zmodyfikowano sposób oceny, np. zastosowano punkty ujemne.
 
Ocenie przedsiębiorców podlegały: jakość obsługi podatnika przez urząd, łatwość komunikacji z urzędem oraz kompetencje pracowników. W tym roku przedsiębiorcy pytani byli również o ich spostrzeżenia dotyczące reformy Krajowej Administracji Skarbowej. Umożliwiono im również przedstawienie dodatkowych uwag. W uwagach znalazły się propozycje dotyczące zmian godziny pracy urzędów, punktów kasowych oraz miejsc parkingowych. Uwagi te będą podlegały dalszej analizie.
 
W woj. lubelskim ocenie poddało się 13 urzędów skarbowych podlegających loży lubelskiej oraz 2 urzędy podlegające loży siedleckiej. Najwięcej ankiet na jednego pracownika złożono w US w Krasnymstawie, bo aż 10, natomiast 4 ankiety na pracownika przypadło w US w Łęcznej, po 3 w US we Włodawie i Pierwszym US w Lublinie. Najwięcej ankiet - 778 dotyczyło oceny Pierwszego US w Lublinie.
 
Pani Kanclerz Mira Galan zachęcała do udziału w przyszłorocznej edycji. Zaznaczyła również, że w omawianych wynikach brakuje danych w odniesieniu do dwóch urzędów, które zostały ocenione przez lożę siedlecką.