Obsługa osób niepełnosprawnych

    Obsługa osób niepełnosprawnych

    Obsługa osób niepełnosprawnych

    Piktogram: niesłyszącyJęzyk migowy

    Postawa prawna: ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2011 r. Nr 209, poz.1243, z późn. zm.).

    Osoba doświadczająca trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się (niedosłysząca, głucha, niewidoma), zwana dalej „osobą uprawnioną", ma prawo korzystania w kontaktach z Urzędem Skarbowym w Chełmie z pomocy osoby przybranej, tj. osoby, która ukończyła 16 lat i została przez nią wybrana. Prawo to może być ograniczone wyłącznie ze względu na zasady określone w przepisach ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych.

    Urząd zapewnia możliwość korzystania przez osoby uprawnione z pomocy pracownika przeszkolonego zakresie podstawowej komunikacji w języku migowym.

    Osoby uprawnione mogą skorzystać z pomocy środków wspierających komunikowanie się, w szczególności:

    • poczty elektronicznej, e-mail: us0604@lb.mofnet.gov.pl,
    • faksu: 82 564-33-31,
    • skrzynki podawczej Urzędu na platformie usług administracji publicznej e-PUAP.

    Naczelnik Urzędu Skarbowego w Chełmie zapewnia dostęp do świadczenia usług tłumacza posługującego się polskim językiem migowym (PJM), systemem językowo – migowym (SJM), sposobami komunikowania się osób głuchoniemych (SKOGN).

    Osoba niepełnosprawna w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721 i Nr 171, poz. 1016), jest zobowiązana zgłosić chęć skorzystania z usług tłumacza ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się, co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Zgłoszenie należy kierować bezpośrednio do naczelnika urzędu.

    Piktogram: niepełnosprawniUdogodnienia architektoniczne

    1. Na parkingu Urzędu zostało wydzielone miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych – klientów Urzędu, które zostało odpowiednio oznakowane.

    2. Wejście do budynku Urzędu posiada podjazd dla osób niepełnosprawnych z dysfunkcją narządów ruchu poruszających się na wózku inwalidzkim.

    3. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się przed salą obsługi klienta, na parterze Urzędu. Wyposażona jest w uchwyty ułatwiające osobom niepełnosprawnym korzystanie z nich.

    Udogodnienia w zakresie obsługi osób niepełnosprawnych

    1. Pracownicy pracujący na sali obsługi interesantów są zobowiązani do zwracania uwagi między innymi na osoby niepełnosprawne mające ograniczone możliwości poruszania się, które w miarę możliwości powinny być obsłużone poza kolejnością lub, jeżeli jest to możliwe, na odrębnym stanowisku obsługi.
    2. W przypadku przybycia osoby niepełnosprawnej, ze względu na otrzymane przez nią wezwanie, pracownicy schodzą do podatnika i obsługują go na parterze na sali obsługi podatnika. Nie ma potrzeby przemieszczania się po piętrach budynku.
    bip

    Informacje o publikacji dokumentu

     
    Data utworzenia: 27.05.2015 Data publikacji: 27.05.2015 13:06 Data ostatniej modyfikacji: 20.04.2016 11:41
    Autor: Naczelnik Urzędu Skarbowego w Chełmie Osoba publikująca: Natalia Darmochwał-Janik Osoba modyfikująca: Jacek Czajka