«Powrót

Informacja dla odbiorców przesyłek pocztowych spoza Unii Europejskiej

Informacja dla odbiorców przesyłek pocztowych spoza Unii Europejskiej

Informacja dla odbiorców przesyłek pocztowych spoza Unii Europejskiej

1. Dla wszystkich przesyłek pocztowych, nadchodzących spoza Unii Europejskiej, do właściwego organu celnego powinno zostać złożone zgłoszenie celne, zgodnie z postanowieniami Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 17 sierpnia 2016 r. w sprawie zgłoszeń celnych w obrocie pocztowym (Dz. U. z 2016, poz. 1293 z późn. zm.). Obowiązek złożenia zgłoszenia dotyczy wszystkich przesyłek, bez względu na wartość towaru oraz jego przeznaczenie. Wyjątkiem są jedynie przypadki szczególne, jak np. przesyłki z korespondencją lub dokumentami, przesyłki konsularne lub wojskowe.

2. W celu dokonania zgłoszenia celnego odbiorca może upoważnić dowolnego przedstawiciela celnego. W przypadku przesyłek o wartości do 150 EUR Poczta Polska SA może dokonać zgłoszenia celnego na podstawie domniemanego pełnomocnictwa, o ile odbiorca przesyłki nie złożył rezygnacji z tej możliwości. Dla przesyłek o wartości od 150 EUR do 1000 EUR wymagane jest złożenie upoważnienia w placówce pocztowej.

3. Poczta Polska nie może dokonywać zgłoszeń celnych w sytuacji, gdy:

  • wartość towaru w przesyłce przekracza 1000 EUR,
  • przesyłka zawiera np. : towary akcyzowe, towary objęte ograniczeniami lub zakazami obrotu (np. lekarstwa, środki ochrony roślin, broń i inne),
  • szczegółowe specyfikacje pocztowych systemów informatycznych uniemożliwiają dokonanie zgłoszenia.

W powyższych przypadkach Poczta Polska przesyła do odbiorcy stosowną informację o konieczności dokonania zgłoszenia celnego za pośrednictwem innego przedstawiciela celnego, które powinno zostać złożone w oparciu o przepisy Rozporządzenia  Ministra Finansów z dnia 8 września 2016 r. w sprawie zgłoszeń celnych (tj. : Dz.U. z 2018 poz. 2262 z późn. zm.)

4. Szczegółowe informacje odnośnie dokonywania zgłoszeń celnych przez Pocztę Polską można znaleźć na stronie Poczta Polska poczta-polska.pl (link otwiera nowe okno w innym serwisie)

Dla klientów poszukujących informacji o oczekiwanej przesyłce Poczta Polska udostępnia następujące formy kontaktu: 

  • dla przesyłek zatrzymanych na pocztowym magazynie celnym (informacje udzielane są tylko na podstawie numeru magazynowego): (81) 534 40 67 lub 782 151 147 w godzinach: 7-19 (za wyjątkiem sobót, niedziel i dni świątecznych) lub pisząc na adres doz.info.lublin@poczta-polska.pl
  • w sprawach pozostałych przesyłek:

INFOLINIA PP S.A.:

  • dla telefonów stacjonarnych – 801 333 444 (opłata wg cennika operatora) 
  • dla telefonów komórkowych oraz telefonów stacjonarnych krajowych i zagranicznych – +48 438 420 600 (opłata wg cennika operatora)
  • oraz adres email – kontakt@poczta-polska.pl

5. Po obsłużeniu przez organ celny zgłoszenia celnego dokonanego przez Pocztę Polską, przesyłki są kierowane do doręczenia. Należności celne są pobierane przez pracowników Poczty Polskiej podczas doręczenia przesyłki. Poczta Polska umożliwia swoim klientom zdalne pobranie poświadczonego zgłoszenia celnego; informacja w tej sprawie na stronie: instrukcja_pobrania_poswiadczonego_zgloszenia_celnego.pdf (link otwiera nowe okno w innym serwisie)

6. Zapytania, wnioski i inne pisma,  kierowane do organów celnych, powinny być opatrzone numerem właściwego zgłoszenia celnego lub numerem sprawy, w przypadku prowadzenia innych postępowań w wyniku kontroli celnej. 

 
bip

Informacje o publikacji dokumentu

 
Data utworzenia: 27.08.2021 Data publikacji: 27.08.2021 08:39 Data ostatniej modyfikacji: 29.08.2021 23:28
Autor: Lubelski Urząd Celno - Skarbowy w Białej Podlaskiej Osoba publikująca: Monika Chilczuk-Chybowska Osoba modyfikująca: Michał Deruś
Rejestr zmian